پرسش پاسخ های حقوقی

نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه بعد از رای قطعی اداره کار

جواب های وکلای پایه یک دادگستری را در لیست زیر مشاهده میکنیم

  • با سلام از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نمایید
  • از طریق اداره کار پیگیری نمایید.
  • سلام، وقت بخیر از طریق دفتر خدمات قضایی درخواست صدور اجراییه مطرح نمایید
  • درود بر شما، دوست گرامی از طریق اجرای احکام دادگاه اقدام نمایید.
  • درود از طریق اجرای احکام دادگاه به عمل می اید
  • سلام از طریق اجرای احکام دادگاه باید اقدام نمایید
  • سلام و احترام باید از طریق ثبت دادخواست با موضوع خواسته صدور اجراییه در خصوص دادنامه صادره از مرجع اداری اقدام کنید
  • تعریف مسائل حقوقی درباره نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه بعد از رای قطعی اداره کار

    پس از صدور رای قطعی توسط اداره کار، خواهان جهت اجرای مفاد رای صادره باید اقدام به اخذ حکم اجرائیه نماید. نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه، تابع مقررات خاصی است که در قانون آیین دادرسی مدنی پیش بینی شده است. در این خصوص، ابهامات و مسائل حقوقی متعددی مطرح می شود، از جمله اینکه مرجع صالح برای صدور حکم اجرائیه کدام مرجع است و خواهان باید از چه طریقی اقدام نماید.

    راه حل های ممکن برای موضوع نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه بعد از رای قطعی اداره کار

    برای اخذ حکم اجرائیه پس از رای قطعی اداره کار، چند راه حل ممکن وجود دارد. یکی از راه ها، مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. خواهان می تواند با مراجعه به این دفاتر و ارائه مدارک لازم، درخواست صدور اجراییه نماید. راه حل دیگر، مراجعه به اداره کار صادرکننده رای است. اداره کار نیز می تواند پس از بررسی مدارک، حکم اجرائیه را صادر نماید.

    نکات مهم باید که راجب نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه بعد از رای قطعی اداره کار باید در نظر گرفت

    در خصوص اخذ حکم اجرائیه پس از رای قطعی اداره کار، نکات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از نکات مهم، زمان مراجعه برای اخذ حکم اجرائیه است. خواهان باید ظرف مهلت قانونی مقرر، برای اخذ حکم اجرائیه اقدام نماید. نکته مهم دیگر، مدارک مورد نیاز برای اخذ حکم اجرائیه است. خواهان باید مدارک لازم، از جمله رای قطعی اداره کار و مدارک هویتی خود را ارائه نماید.

    ماده های قانونی مرتبط با نحوه و مرجع اخذ حکم اجرائیه بعد از رای قطعی اداره کار

    • ماده 6 آیین نامه اجرایی قانون کار: بر اساس این ماده، پس از صدور رای قطعی اداره کار، خواهان می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا اداره کار صادرکننده رای، درخواست صدور اجراییه نماید.
    • ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون کار: این ماده، مهلت درخواست صدور اجراییه را 3 ماه از تاریخ قطعیت رای تعیین کرده است.
    • ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون کار: بر اساس این ماده، مدارک مورد نیاز برای اخذ حکم اجرائیه عبارتند از: الف) رای قطعی اداره کار ب) مدارک هویتی خواهان ج) در صورت لزوم، وکالتنامه یا قیم نامه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *