پرسش پاسخ های حقوقی

امکان درخواست اجرائیه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

جواب های وکلای پایه یک دادگستری را در لیست زیر مشاهده میکنیم

  • با سلام بله می توانید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، صدور اجراییه را تقاضا نمایید.
  • سلام می بایست با ارسال لایحه از شعبه درخواست اجرای رای را داشته باشید.در نتیجه به دفتر خدمات مراجعه فرمایید.
  • سلام از طریق دفتر خدمات درخواست صدور اجرائیه دهید
  • باسلام نیازبه مراجعه حضوری نیست وازطریق دفاترخدمات قضایی تقاضای اجرادهید،
  • باسلام؛ بله امکان ارسال درخواست صدور اجراییه از دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شعبه دادگاه وجود دارد.
  • سلام بله میتوانید از طریق دفتر خدمات ارسال نمایید
  • لایحه صدور اجراییه را از دفتر خدمات به اجرای احکام بفرستید و به صورت حضوری آنرا پیگیری نمایید.
  • تعریف مسائل حقوقی درباره امکان درخواست اجرائیه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    اجرائیه سندی است که به موجب آن محکوم له (طلبکار) می تواند محکومٌ علیه (بدهکار) را ملزم به اجرای حکم نماید. در گذشته، درخواست صدور اجرائیه مستلزم مراجعه حضوری به دادگاه و طی مراحل اداری طولانی بود. با گسترش خدمات الکترونیک قضایی، امکان درخواست اجرائیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز فراهم شد. این دفاتر، مراکز مجاز و تحت نظارت قوه قضائیه هستند که خدمات مختلفی از جمله ثبت دادخواست، ثبت لوایح و درخواست صدور اجرائیه را به صورت الکترونیکی ارائه می دهند.

    راه حل های ممکن برای موضوع امکان درخواست اجرائیه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    برای درخواست اجرائیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کرده و سپس با استفاده از رمز عبور خود وارد شوید. پس از ورود به سامانه، می توانید دادخواست یا لایحه درخواست صدور اجرائیه را تنظیم و ارسال نمایید. در این لایحه باید مشخصات حکم صادره، مشخصات محکومٌ علیه و خواسته خود را ذکر کنید. پس از ارسال درخواست، دفتر خدمات الکترونیک قضایی آن را به شعبه دادگاه مربوطه ارسال کرده و شما می توانید از طریق سامانه یا با مراجعه حضوری به دفتر خدمات، روند رسیدگی به درخواست خود را پیگیری نمایید.

    نکات مهم باید که راجب امکان درخواست اجرائیه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید در نظر گرفت

    هنگام درخواست اجرائیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • مطمئن شوید که حکم صادره قطعی و قابل اجرا باشد.
    • مشخصات محکومٌ علیه و خواسته خود را به درستی در لایحه درج کنید.
    • مدارک و مستندات لازم را به همراه لایحه ارسال نمایید.
    • پس از ارسال درخواست، روند رسیدگی به آن را به صورت منظم پیگیری کنید.

    ماده های قانونی مرتبط با امکان درخواست اجرائیه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    • ماده 13 قانون آیین دادرسی مدنی: درخواست صدور اجرائیه باید به دادگاهی که حکم را صادر کرده تقدیم شود.
    • ماده 14 قانون آیین دادرسی مدنی: درخواست صدور اجرائیه می تواند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه مربوطه ارسال شود.
    • ماده 2 آیین نامه نحوه استفاده از خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موظفند درخواست های صدور اجرائیه را به همراه مدارک و مستندات مربوطه به دادگاه مربوطه ارسال نمایند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره
    Leave your phone number. We will call you back soon!
    Callback request sent! We will contact you soon.
    Error sending callback request! Please try again!
    Write a email to us!
    Email sent! We will contact you soon.
    Error sending email! Please try again!